החל פיתוח כבישים ומדרכות בשכונה הירוקה. במסגרת העבודות נסלל רחוב משה וילנסקי בחלקו, נבנתה כיכר ונסלל כביש המוביל לחניונים של בניינים 1 ו-2 של שבירו. במסגרת העבודות הוקמו מדרכות לאורך הכבישים ומפרצי חניה.

החברה המבצעת ממשיכה את העבודות והחלה בהכנות לסלילת כביש הגישה המוביל למתחם 60. לפני מספר חודשים בכירי עירית כפר סבא והיחידה האזורית לאיכות הסביבה נפגשו עם תושבים שרכשו דירות בשכונות הירוקות בכפר סבא. עיקר הפגישה נסוב סביב מתחם קניאל, אולם בפגישה עלו נושאים נוספים לגבי הפיתוח הסביבתי של השכונה והתשתיות התת קרקעיות בשכונותבפגישה השתתפו מהנדס העיר ארז אייזנר, אדריכל העיר יאיר גרול, מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה יהודה אולנדר, מנהלת מחלקת רישוי עסקים בעיריה ונציג חברת אמי-מתום המנהלת מטעם החברה הכלכלית כפר סבא את ביצוע התשתיות והפיתוח הסביבתי של השכונות הירוקות בכפר סבא.

 

בפגישה ציין מהנדס העיר, ארז אייזנר כי תוך כחודשיים יסיימו את הכנת התשתיות תת קרקעיות בשכונות הירוקות, ללא תשתיות חברת חשמל, בזק וסלקום שמבוצעים על ידי החברות והטמנתם תסתיים במועד מאוחר יותר. אייזנר ציין כי בימים אלה נסגר המכרז לפיתוח הסביבתי של השכונות, ובשבועות הקרובים צפויה להיבחר החברה אשר תבצע את הפיתוח הסביבתי של השכונות. הפיתוח הסביבתי יתקדם בהתאם להתקדמות הבניה של הפרויקטים. בתחום החינוך ציין מהנדס העיר כי קיימת תוכנית להקים שני גני ילדים במתחם 60 ושני גני ילדים במתחם 80 לקראת ספטמבר 2010, בהתאם לביקושים. כמו כן ציין כי יש תוכנית להקמת שני בתי ספר - אחד במתחם 60 ואחד במתחם 80, אשר במהלך השבועות הקרובים צפוי ראש העיריה לאשר את מיקומם המדויק. על פי הנראה, בית הספר במתחם 80 יוקם במתחם מבני הציבור הסמוך לרחוב בן יהודה ולא במגרש הסמוך למפעל קניאל. הקמת בתי הספר תבוצע בהתאם לאכלוס ונראה כי אינה צפויה בשנים הקרובות.

בעיריה יפעלו לישר קו עם הבניינים הראשונים של שבירו במתחם 60, אשר בנייתם תסתיים בשבועות הקרובים  ולצורך כך בחרו באמצעות מכרז  חברת עבודות עפר שהחלה לבצע את הפיתוח במתחם הסמוך לבניינים, כאשר הם מאמינים שיסיימו תוך חודשיים כבישים מדרכות תאורה. במקביל, חתם מהנדס העיר על היתר לחברת חשמל שתוכל להתחיל בעבודות בחדר השנאים התת קרקעי שהוקם ברחוב השמחה. קווי המתח העליון שנמצאים בצמוד לכביש גהה בשטח כפר סבא יוטמנו על ידי חברת החשמל עד לסוף שנת 2010. הקו יוטמן עד לסוללה האקוסטית על כביש 4 ומשם יחצה הקו את כביש 4 וימשיך לעבור בצידו המערבי של כביש 4, בצמוד לצומת רעננה.

יהודה אולנדר, מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה, אשר ליווה את הקמת השכונות הירוקות משלב הרעיון, הציג את ההוראות של השכונות, אשר הובילו את עירית כפר סבא לפרויקט. "מתוך נספח סביבתי נגזרו הוראות מחייבות לתוכנית", סיפר אולנדר, "במרקם אורבני שנבנה יש לשלב בין הקיים לבניה החדשה ולפי כל הנתונים הקיימים ותוכניות הפיתוח באזור השכונות הירוקות אין כל בעיה בשכונה וסביבותיה וסביבת המגורים שתהיה בשכונה תספק לתושבים איכות חיים גבוהה".

אולנדר הציג בהרחבה את פעילות היחידה האזורית לאיכות הסביבה, המשרד להגנת הסביבה ועירית כפר סבא בנושא מפעל קניאל, הנמצא בחלק הצפון מערבי של מתחם 80. "קניאל, על פי התפקוד שלו אינו מהווה בעיה סביבתית אם הוא עומד בתנאים הנדרשים ממנו בתחום איכות הסביבה. זו מציאות התוכנית שנכתבה ואין לנו כל ספק שיש איכות סביבה בשכונה, גם בהתחשב במפעלים ומבנים ציבוריים הנמצאים בשכונות".

בהתייחס להרחבת מפעל קניאל והעברת קווי ייצור לכפר סבא אמר אולנדר: "לפני שנתיים חברת קניאל הביעו רצון לאחד את המפעל בפתח תקוה עם המפעל בכפר סבא. מרגע שהבנו שיש רצון לתהליך איחוד של המפעלים נכנסנו לתמונה והתחלנו לברר במה מדובר. למדנו על התכונות של המפעל בפתח תקוה והתחלנו לשאול שאלות את קניאל. כאשר ביקשו היתר בניה לחמישה אחוז נוספים במתחם היחידה האזורית לאיכות הסביבה הגישה מכתב לועדה לתכנון ובניה של עירית כפר סבא בבקשה לא לתת היתר בניה למפעל עד שיהיה ברור סופית מה הכוונות לגבי המיזוג בין המפעלים.

"בשלב הזה החלטנו לערב את המשרד להגנת הסביבה, אשר נכנס לתהליך למידה בנושא, במהלכו נבדקו כלל ההשלכות הפוטנציאליות של נושא המעבר ובסיומו המשרד לאיכות הסביבה הציג תנאים חד משמעיים למפעל בהיבט העברת קווי הייצור לכפר סבא. המשרד קבע כי כל הנדרש מהמפעל חייב להיות מוכן ופועל לפני כניסת תושב ראשון לבניינים הקרובים למפעל קניאל, בשנת 2011. בין היתר נדרש המפעל לשמור על תקן אוויר אירופי מחמיר במיוחד . כל זיק פליטה מהמפעל חייב להיאסף במכשירים מתוחכמים.  כל הדרישות הוצגו לדירקטוריון חברת קניאל ולמיטב ידיעתנו אושרו תקציבים לעמידה בלוח הזמנים והדרישות. מערכת הביוב של המפעל פועל כך שהמים עוברים תהליכי טיהור וניקוי ועם סיומם יוצאים המים לתחנת סניקה ומשם ישירות למכון הטיהור בהוד השרון. בכל מקרה הביוב מהמפעל לא עובר דרך קווי הביוב של השכונה. לא מחויב המציאות שתעשיה לא תחיה בשלום עם השכונות".

אדריכל העיר, יאיר גרול התייחס למעבר משאיות המגיעות למפעל קניאל דרך השכונות הירוקות. "מתקיים משא ומתן עם מע"צ לאפשר כניסות למשאיות מכביש 4 ולחסום כניסות מכביש 4 לרכב פרטי ולתושבי תושבי השכונה. המשא ומתן עם מע"צ החל כי החברה סיימה את הפיתוח של  צומת רעננה צפון. במידה ולא נצליח נפעל שיאפשרו מעבר משאיות למפעל מדרך שירות. בכל מקרה, משאיות לא מתוכננות לעבור דרך השכונה הירוקה. עירית כפר סבא תתנגד לכל תוכנית כזו. עמדת העיריה היא שלא תאפשר שיעברו משאיות בשכונה".

גרול גם התייחס לפארק שמתוכנן לקום במתחם 80. "היום היה מפגש עם אדריכלי נוף לבחור משרד שיתכנן את הפארק שיהיה בגודל 216 דונם. הפארק יהיה  דומה לפארק כפר סבא אלא יהיה באופי אחר. אחרי שייבחר משרדתכנון הנוף ישתפו את הציבור בתהליך קבלת ההחלטות על פרוגרמה לפארק מול המתכננים . בשלב זה אין לוחות זמנים והפארק נמצא בשלבים הראשונים של התכנון. במקביל, פארק מנשה יהיה פתוח לקהל 50 שעות בשבוע".